Minu jaanuar

  • Säästsin 32% sissetulekust
  • Dividende/müügitulu/intresse laekus 61.31 eur
  • Portfelli saatsin uut raha 1831.31 eur

Jaanuar oli üsna mõnus ja rahulik kuu. Käisin paar korda tööandja kulul uhketes restoranides söömas, mees ostis mööblit koju, pool rasedusest sai ära kantud ja terve kuu töötamist selja taha jäetud. Jaanuaris käis konkurss minu asemele uue inimese leidmiseks aga kandideerinute seast kedagi sobivat lõpuks sõelale ei jäänud. Vaatasin siis oma tutvusringkonnas ringi ja leidsingi ühe tubli inimese, kes ei karda derivatiividega kauplemise maailma ja tahab töötada “päris” maaklerfirmas, mille kliendiks on institutsionaalsed investorid. Ega mis seal karta ongi, minu esimese aasta kogemus oli väga sisukas ja rikastav.

Aastat alustasin hea tuhinaga, et seatud eesmärgid ikka detsembriks täidetud saaks. Ma ju koguaeg unistan, et millal jõuab portfell 100K-ni. Aga nii jõuakski kui järgmise 2 aastaga ise 2x20k juurde panen (iga kuu vaja punasele joonele pihta saada)! Käkitegu, 2022. a selle juba saavutasin ju. Jaanuaris riisusin uut raha portfelli saatmiseks kokku 1831.31 eur, ehk siis panin kohe varuga punasest joonest läbi. Sellest summast üle 1000 eur läks aktsiatesse, ülejäänud sammastesse.

Lõin jaanuaris uue IB konto. Nüüd on mul 3 IB kontot, millest üks on peakonto (sinna valin aktsiaid pikaajaliseks hoidmiseks) ja teised kaks nö. harukontod (nendel kauplen lühiajaliselt). Sel aastal saame siis vaadata kuidas kujuneb tootlus minu aktiivse portfellihalduse poolel kolme eri strateegiat kasutades. Jaanuaris asus võistlust juhtima päevakauplemise strateegia.

Aktiivse halduse all on mul üsna väike portfelli osa – umbes 25%, ülejäänud on passiivse investeerimise poole peal. Noh, niivõrd-kuivõrd Eestis pakutavaid pensioni indeksfonde üldse passiivseteks nimetada saab, sest fondijuhid nii LHVs kui Tulevas topivad oma musti näppe (oma isiklikke maailmavaatelisi ideoloogiaid) sinna sisse. Minu silmis absoluutset passiivsust sellega ei saavuta.

Portfell oli jaanuaris 61 887 eur, mis on kodu arvesse võtmata ühtlasi minu netoväärtus.