Minu oktoober

  • Säästsin 0% sissetulekust
  • Dividende/intresse/müügitulu laekus 266.29 euri
  • Tootlus treidimiskontol 0.5%
  • Tootlus investeerimiskontol -2.7%

Esimene kuu uues kodus on möödunud ja sisustamine on täies hoos. Ikka vägevad kulud on mul küll, paar kuud tuleb neid veel kannatada ja siis peaks minema rahulikumaks. Okoobri ostulisti jõudsid AMZN aktsiad (520 usd), köök (5200 eur) ja kardinad (1600 eur). Portfelli uut raha endiselt ei julgenud panna, kasutan margin laenu soodsate ostukohtade tabamiseks ja 3. samba osakuid teist kuud järjest ei ostnud. Kas novembris investeerimine taasub, sõltub sellest, milliseid arveid mult vahetult enne palgapäeva sisse nõutakse.

Ma püüan niimoodi teha, et mul oleks koguaeg üks kuupalk ühelt kaardita pangakontolt võtta. Olen terve käesoleva aasta suutnud seda summat seal hoida ja nüüd on imelik mõelda, et varem nii ei teinud. Varem ei teeninud vaba raha muidugi ka miskit intressi, nüüd läheb see raha hoidmine vähemalt natukenegi asja ette.

Õnneks oli hea passiivse sissetulekuga kuu: TU ja MAIN dividendid (41.79 eur), Swedbanki Rahakoguja intress (181.43 eur) ja aktsiate müügiga realiseerisin 43.07 eur. Sellega meenus mulle, et leidsin excelis vea, kus paari viimase kuu aktsiate müügitulu polnud kogu passiivse tulu veeru sisse liidetud. Lisan pildi jooksva aasta seisust aga postitusi tagantjärgi parandama ei hakka. Käesolev aasta läheb kindlasti eelmisest mööda aga aasta eesmärki küll täita ei suuda (2000 eur).

Iga kuu keskmiselt 100 euri passiivset rahavoogu teenida pole mingi probleem aga veidi hirmuäratav on see, et tahan teha nii, et paari aasta pärast teeniksin iga kuu 500 euri. Siis oleks juba äkki tunda ka, et raha tõesti teeb minu eest ka veidi tööd, mitte ma ei rabele siin üksinda palgatööl, veri ninast väljas.

Oktoobris saime ka seda teada, et septembri IVF-i ring läks hästi aga kas edasi läheb ka hästi või ei lähe kohe üldse, seda ei tea. Lihtsalt ootame ja loodame ja ootame veel, sest midagi muud teha pole. Unes nägin, et läks ikka lõpuks pekki aga noh unes olen ma igasuguseid asju näinud, mis pole täide läinud. Olen mõelnud, et kas töö põhjustab mõtetut stressi ja väsitab liiga palju. Ei tahaks ju ohverdada oma töö tõttu meie pere seda ühte ainsat võimalust. Kahetseksin terve elu kui tagantjärgi selguks, et maksin täiskohaga töötamise eest liiga kõrget hinda. Aga seda ei saa muidugi kunagi teada. Jumal hoidku, töötada jõuab veel vähemalt 30 aastat, enne kui mul kontorikõlbulik “parim enne” läbi saab.

Oktoobris oli mu puhasväärtus kodu netovara arvesse võtmata 60 153 eur, koos koduga 160 555 eur. Nüüd on kodu müügist saadud easy money ära kulutatud ja olen tagasi nullpunktis. Siit jätkub tavapärane rada varade kasvatamisel.